Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Cum am EȘUAT lamentabil în încercarea de a fi VEGAN: "E nevoie de ECHILIBRU, iar eu nu sunt de acord cu acțiunea de a suplimenta vitamine și minerale pe care le pot lua din alimente. Mă simțeam lipsit de energie"

Cum am EȘUAT lamentabil în încercarea de a fi VEGAN: "E nevoie de ECHILIBRU, iar eu nu sunt de acord cu acțiunea de a suplimenta vitamine și minerale pe care le pot lua din alimente. Mă simțeam lipsit de energie"

Un articol de: -
Foto: Academy of Nutrition and Dietetics Eveniment

Se vorbește foarte mult în ultimii ani despre veganism. Este “un trend” adoptat și promovat de tot mai multe vedete, dar contestat de majoritatea medicilor.

Veganismul presupune o alimentație bazată doar pe cereale neprocesate, legume și fructe, cât mai puțin tratate termic. Fără carne, lactate, ouă.

Medicul Vasi Rădulescu, reticent în privința acestui stil alimentar, a vrut totuși să experimenteze, timp de o lună, acest mod de viață.

Potrivit acestuia, după câteva zile de mâncat cereale fără zahăr, cu lapte de cocos sau migdale, fructe de toate felurile, salate, legume la cuptor sau fierte, semințe, supe de linte, tofu s-a simțit “minunat”. Perioada următoare a fost însă un “dezastru”.

“După două săptămâni, am început să mai avem forță pentru aproape nimic. Eram într-o stare de oboseală generală, fără niciun chef, cu amețeli, cu lentoare, cu tot tacâmul“, scrie el într-un articol publicat pe eusuntv.ro.

Medicul explică de ce starea lui s-a degradat după 2 săptămâni în care a eveitat tot ce provenea de la animale.

“Un vegan are nevoie, ca orice om, de proteine. Cam 0.8 grame per kilogram corp, asta însemnând vreo 60 de grame pe zi pentru mine. Proteinele se găsesc în legume, fructe, semințe, dar în cantități mai mici decât în carne. Semințele sunt cele mai bogate, dar ca să iei 20 de grame de proteine la o masă, îți trebuie o cantitate considerabilă; ele sunt bogate în grăsimi și destul de calorice – dai peste cap intake-ul de calorii și te îngrași negreșit. Ciupercile sunt o iluzie, au puține proteine. Lintea roșie are 9 grame proteine la 100 grame produs; prin procesare și absorbție incompletă se mai pierd, câtă linte să consumi ca să ajungi la 50-60 grame proteine pe zi? Nu mai vorbesc de calciu, zinc, fier, unde suplimentarea s-ar putea să fie o păcăleală. Din motive de modificări în rău ale stării generale, am renunțat. Era greu să construiesc un echilibru în toate“, scrie medicul.

O dietă care constă preonderent în legume, fructe și semințe este foarte bună pentru sistemul cardiovascular, digestie...etc, dar omul, din moși strămoși, are nevoie și de proteine, pe care cu greu le putem înlocui cu ierburi și semințe.

“Nu sunt de acord cu acțiunea de a suplimenta vitamine și minerale – dacă pot să le iau pe absolut toate din alimente”, afirmă el.

Medicul Vasi Rădulescu atrage atenția că asta nu înseamnă consumarea grăsimilor animale zilnic sau în cantități mari, mai ales carnea roșie.

De asemenea, el explică și faptul că omul are nevoie de proteine animale pentru buna funcționare a creierului, “animalele care consumă carne bat la orice oră în inteligență animalele care consumă doar plante“.

“Un vegan poate ajunge la mari deficiențe de minerale și vitamine, dar nu aici e deficitul cel mai mare. Dacă analizăm comportamentul unui vegan, vedem că dorește cu orice preț să arate celorlalți cât de mult greșesc, se impune cu orice fel de argument, atacă o mulțime de alte subiecte sensibile, tocmai pentru a capta atenția“, adaugă el.

Cât despre regimul său de viață, Vasi Rădulescu spune că el consumă “lapte de cocos, orz, migdale, pentru că pe cel de vacă nu-l tolerez. Consum ouă, pe care le fierb și le pun în salate sau, mai nou, în ramen. Mănânc legume din abundență și câteva fructe. Consum carne de pui și pește, nimic procesat, nimic foarte sărat sau plin de grăsimi. Mănânc rar porc sau vită. Îmi place uleiul de măsline. Cât timp mă mișc, știu că-mi permit să atac mai multe fructe, fără probleme (ele îngrașă, în cantități mai mari trebuie evitate în curele de slăbire).”

“Am terminat cu vegetarianismul/veganismul. Over and out“, conchide medicul.

 

Citeşte mai multe despre:   medic
 
 
Loading...