Știm că timpul tău e prețios, așa că nu te vom deranja cu știri care nu sunt știri.
Abonează-te la notificările B1.ro și vei primi o selecție riguroasă a celor mai importante știri ale zilei.
Nu, multumesc Accept
Acasa Ştiri Eveniment Se vrea schimbarea brand-ului turistic al României: Celebra frunză a Elenei Udrea, înlocuită cu o OAIE  

Se vrea schimbarea brand-ului turistic al României: Celebra frunză a Elenei Udrea, înlocuită cu o OAIE  

Un articol de: -
Foto: trocmaer.ro Eveniment

Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie, informează Profit.ro. Bineînţeles, pentru a construi imaginea turistică țării în jurul legendei Miorița.

Turoperatorii i-au reprezentat parcă pe baciul cel vrâncean şi pe cel ungurean, căci au ironizat, dar şi criticat ideea lui Mircea Dobre. 

Mircea Dobre i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniul turismului că și-a propus să schimbe brandul turistic al României. Vrea să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru că, spune ministrul, ar fi un brand care ne-ar reprezenta mult mai bine.

Ideea năstruşnică a ministrului Turismului n-a avut efectul scontat. Reprezentanții mediului de afaceri şi-au dat coate şi s-au tot consultat, pentru că nu ştiau dacă ministrul glumește sau vorbește serios atunci când le-a spus că vrea să reconstruiască brandul turistic în jurul legendei Miorița. Când și-au dat seama că nu e glumă, turoperatorii au încercat să-l convingă pe Mircea Dobre că nu este o idee foarte bună.

"S-a discutat tema asta, s-a pus pe masă și a părut că ministrul vorbește serios. Eu am zis că în momentul de față avem un brand, și că acum avem alte priorități decât să umblăm la brand. Eu cred că trebuie să umblăm la content, la ce-i în spatele brandului, nu la imaginea respectivă", a declarat Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines, unul dintre cele mai mari grupuri de turism din România.

Miorița, cred turoperatorii, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus. Aşadar, asocierea dintre Miorița și turismul românesc ar fi una neinspirată, spun ei.

"Într-adevăr, ne-a anunțat că vrea să facă această chestiune și nu s-a consultat cu noi pe tema ei. Dânsul are un stil personal arogant în care nu se mai consultă cu nimeni. Ne-a informat că o să schimbe această chestiune, iar noi ne-am obișnuit cu acest stil. Eu cred că dacă nu lucrăm împreună, nu facem nimic", a afirmat Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronatelor din Turismul Balnear.

Președintele Asociației de Ecoturism din România, Andrei Blumer, a fost mult mai dur.

"E o tâmpenie. Aceste schimbări trebuie lucrate. Brandul se construiește în ani. Nici frunza nu e brand, că n-a mai pus nimeni substanță pe ea. De câte ori vine cineva, vrea să-și pună amprenta pe câte o chestie. În rest, nu pot să spun că ministrul Dobre a făcut ceva în mandatul său, pentru că eu n-am auzit să fi făcut", crede Andrei Blumer.

Unii dintre cei care lucrează în turism spun că brandul turistic și logo-ul, construite cu bani din fonduri europene, nu pot fi schimbate în următorii ani.
 

 
 
Loading...