Acasa Ştiri Externe Descoperirea unor fosile rescrie istoria evoluției umane: Trei specii de om preistoric trăiau împreună în Africa

Istoria evoluției umane este mai complexă decât se credea înainte, conform unor fosile care arată că mai multe specii de om preistoric trăiau împreună în aceeași regiune din estul Africii. Oamenii de știință au excavat trei noi fosile – o față și două fragmente de maxilar – care arată că cel puțin alte două specii de om au trăit între acum 1,78 milioane și 1,95 milioane de ani, în aceeași perioadă ca strămoșii noștri direcți.

Descoperirea subliniază natura complicată a evoluției umane, care a fost legată de un arbore genealogic complex de specii înrdite, mai degrabă decât o simplă linie secvențială de descendență directă, relatează The Independent.

Noile fosile au fost descoperite de o echipă condusă de Maeve Leakey, de la Institutul Bazinului Turkana din Nairobi și aparțin unor indivizi care erau evident diferiți de Homo erectus, despre care se crede că este strămoșul direct al oamenilor moderni din punct de vedere anatomic, Homo sapiens.

Cele trei fosile au fost descoperite la est de Lacul Turkana din Kenia la câțiva kilometri de o altă față fosilizată a unui om preistoric, cunoscut pur și simplu ca „1470”, care îi nedumerește pe oamenii de știința de când a fost descoperită, în 1972. Craniul lui 1470, datat ca fiind de acum 2,03 milioane de ani, are o față deosebit de lungă și plată, cu un creier mare. Acestea îl deosebesc de alte fosile găsite în acea perioadă în Tanzania, care aparțin unei specii de om numite Homo habilis sau „omul abil.”

Aceasta i-a făcut pe unii experți să îl descire pe 1470 drept o altă specie preistorică, Homo rudolfensis, în timp ce alți oameni de știința susțineau că era pur și simplu o variantă extremă de Homo habilis. Disputa nu a putut fi rezolvată pentru că fosila 1470 nu avea dinții necesari pentru a stabili adevărul.

Însă aceste descoperiri recente confirmă faptul că 1470 face parte dintr-o altă specie. Noua față fosilizată este aproape identică cu 1470, dar mai mică, și are dinții necesari pentru a demonstra că este altă specie, care mânca numai plante, față de Homo habilis.

Astfel, s-a descoperit că alături de Homo erectus, strămoșul nostru direct, trăiau alte două specii de om – Homo habilis și Homo rudolfensis.

Citeşte mai multe despre:   Africa