Acasa Ştiri Externe O companie britanică a cumpărăt probele ADN a 13.000 de italieni dintr-un sat unde speranța de viață este de 100 de ani

Un articol de: -
Foto: efemeride.ro Externe

Tiziana Life Sciences, o companie britanică de biotehnologie, a achiziționat probleme ADN a 13.000 de italieni dintr-un sat din Sardinia, vestul Italiei, în încercarea de a afla de ce speranța de viață din acea localitate este de aproape 100 de ani.

Datele, reunite într-o banca biologică, una dintre cele mai mari şi mai vechi din lume, au fost cumpărate pentru 258.000 de euro de la o companie de cercetare genetică, SharDNA, şi cuprinde peste 230.000 de mostre genetice, inclusiv sângele îngheţat al locuitorilor provinciei italiene Ogliastra, conform ZF.

Tiziana Life Sciences a fost fondată în 2013, are sediul la Londra şi se ocupă de tratarea cancerului şi a afecţiunilor imunologice.  De asemenea, compania este implicată în dezvoltarea unui anticorp care ar putea fi aplicat în tratarea unor afecţiuni precum scleroza multiplă, un anume tip de diabet sau artrita reumatică.

În urma achiziţiei probelor biologice, compania britanică a anunţat că va crea LonGevia Genomics, o filială cu sediul în Sardinia, pentru a folosi banca de date.

Fondatorul companiei, Gabriele Cerrone, spune că urmăreşte identificarea trăsăturilor genetice particulare pe care se bazează longevitatea locuitorilor din provincial italiană. "Poţi să faci un medicament miraculos prin care oamenii să trăiască mai mult? Probabil că nu. Dar pot fi comparate diferenţele genetice ale altor localităţi din întreaga lume pentru a vedea dacă cifrele variază” a afirmat acesta.

Citeşte mai multe despre:   achizitie