Acasa Ştiri Externe O gaură neagră supermasivă inactivă s-a trezit pentru a devora o stea care s-a apropiat prea mult de ea (VIDEO)

Un articol de: -
Foto: NASA Externe

Un satelit NASA a depistat razele X și discul material format în jurul unei stelei ce se mișca în derivă în spațiu. Astronomii au descoperit că această stea a fost devorată de o gaură neagră supermasivă, ce era inactivă dar a fost trezită de aproprierea acestui corp ceresc.

Potrivit cercetătorilor, gaura neagră a devorat steaua atât de repede încât a depășit pentru scurt timp așa-numită Limită Eddington- "viteza limită" maximă teoretic care definește cât de repede poate să consume materia o gaură neagră.

O gaură neagră a devorat o stea

Găurile negre " nu emit prea mult în spectrul radiației X de energie înaltă" a explicat conducătorul studiului, dr. Erin Kara, de la Maryland University, conform Hotnews. "Însă au existat cel puțin 3 evenimente cunoscute în care asta s-a întâmplat, iar acesta este primul și singurul astfel de eveniment pe care l-am prins în apogeu său" a mai subliniat acesta.

Satelitul Swift a NASA a fost primul care a descoperit și alertat despre acest eveniment din spațiu. Acesta este al doilea fenomenon important din spațiu pe luna iunie, după ce telescopul ALMA a văzut o gaură neagră supermasivă pe cale să devoreze un nor de gaze intergalactice. (Detalii aici)